"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

"Έρωτας στην ομίχλη": ένα βιβλίο που αναφέρεται και στο Ν. Πέλλας


Από τις εκδ. Ψυχογιός
Μια μεγαλοαστική οικογένεια από την Ίμερα του Πόντου, έπειτα από τη γενοκτονία του 1916, βρίσκει καταφύγιο σε ένα ορεινό χωριό της Πέλλας. Ο ένας γιος, ο Αριστοτέλης Αγριππίδης, ξενιτεύεται για σπουδές στην Αμερική και πλουτίζει με τα ματωμένα λεφτά της ποτοαπαγόρευσης. Επιστρέφει στο Μικροδέντρι της μετανάστευσης και γίνεται ο ευπατρίδης που κτίζει την εκκλησιά και το σχολείο. Εκεί θα φτάσει ως πρωτοδιόριστη δασκάλα στα τέλη του ’70 η Αμαλία Αναγνώστου, με τη φλόγα στα μάτια και το πάθος να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση στα παιδιά μιας κλειστής αγροτικής κοινωνίας. Ο έρωτας σημαδεύει την Αμαλία με το τόξο του επίγονου Αριστοτέλη Αγριππίδη. Μα είναι γεμάτος σκιές και μυστικά. Η ομίχλη απλώνεται στο Μικροδέντρι όπως οι κρυφές ιστορίες των ανθρώπων του χωριού. Τα γάργαρα νερά του ποταμού γίνονται η ευλογία και η κατάρα του τόπου...
Ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα που διατρέχει τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής ιστορίας του εικοστού αιώνα αποτολμώντας να ρίξει φως στην ομίχλη.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ


Το βιβλίο Έρωτας στην ομίχλη είναι μια ελεγεία στην πρώτη αγάπη αλλά και μια διεισδυτική ματιά στην πολυδιάστατη ανθρώπινη φύση.
Πρόκειται για την πραγματική ιστορία μιας δασκάλας από το Μικροδέντρι Πέλλας, που ερωτεύεται τον ευπατρίδη του χωριού, ανακαλύπτοντας την ξεχωριστή ιδιοσυγκρασία τόσο του ίδιου όσο και των εκλεκτών αλύτρωτων.
Το μυθιστόρημα χτίστηκε πάνω στην αληθινή ιστορία της Αμαλίας, η οποία μου την αφηγήθηκε αναλυόμενη σε λυγμούς, σαράντα ολόκληρα χρόνια μετά το διορισμό της στο Μικροδέντρι.
Επιλέγω να αφηγούμαι τις ανθρώπινες ιστορίες μέσα από τη μυθοπλαστική διαδικασία, καθώς πιστεύω πως η ζωή είναι πιο ευρηματική κι από τα πιο ευφάνταστα σενάρια.
Σε αυτό το έργο μου νιώθω πως έκανα μια υπέρβαση, προσπαθώντας να μετουσιώσω μια αναπόδραστη πραγματικότητα σε λογοτεχνία όπου είναι διάχυτος ο λυρισμός.
Ταυτόχρονα, κυκλοφορεί το παιδικό βιβλίο μου Ο Πολ και η Λάρα ταξιδεύουν, ένα συμβολικό έργο για την οικολογική ανησυχία, που ενώνει τους πολιτισμούς του Καναδά και της Ελλάδας. Στο βιβλίο υπάρχει ένθετο ένα καταπληκτικό μουσικό cd από τον ταλαντούχο μουσουργό Δημήτρη Κατή.
Σας καλώ, λοιπόν, να ταξιδέψετε μαζί μου αυτό το φθινόπωρο με τον Έρωτα στην ομίχλη, συστήνοντας παράλληλα τα παιδιά σας στα πολικά αρκουδάκια Πολ και Λάρα.

πηγή:ΣΩΣΤΟΣ ΔΗΜΟΤΗΣ-ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΔΗΜΟΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου