"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΖΟΓΟ; ΕΙΝΑΙ Ο ΤΖΟΓΟΣ ΑΜΑΡΤΙΑ;

  
1 Ο τζόγος μπορεί να οριστεί ως “ ρίσκο του χρήματος στη προσπάθεια να πολλαπλασιαστεί το χρήμα σε κάτι που είναι μικρές οι πιθανότητες κέρδους.” Η Βίβλος δεν κατακρίνει συγκεκριμένα τον τζόγο, το στοίχημα ή την λοταρία. Όμως η Βίβλος μας προειδοποιεί να μείνουμε μακριά από την φιλαργυρία ( Α’ Τιμοθέου 6:10, Εβραίους 13:5 ). Η Αγία Γραφή μας ενθαρρύνει να μείνουμε μακριά από την προσπάθεια να πλουτίσουμε γρήγορα (Παροιμίες 13:11; 23:5; Εκκλησιαστής 5:10). Ο τζόγος αναμφισβήτητα εστιάζεται στην φιλαργυρία και αναμφίβολα παραπλανάει τους ανθρώπους με την υπόσχεση του γρήγορου και εύκολου πλούτου.
Τι είναι λανθασμένο στο τζόγο; Το θέμα του τζόγου είναι δύσκολο επειδή αν πρόκειται για τζόγο με μέτρο και ελάχιστες φορές, αυτό είναι χάσιμο χρήματος, αλλά δεν είναι υποχρεωτικά και "κακό." Οι άνθρωποι χάνουν χρήμα σε διάφορα πράγματα. Ο τζόγος δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο χάσιμο χρήματος, παρά παρακολούθηση ταινίας ( σε πολλές περιπτώσεις), κατανάλωση μη απαραίτητο ακριβού γεύματος, ή η αγορά του Gambling is no more or less of a waste of money than seeing a movie (in many cases), eating an unnecessarily expensive meal, or purchasing άχρηστων πραγμάτων. Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι πετιέται χρήμα και σε άλλα πράγματα, δεν δικαιολογεί τον τζόγο. Το χρήμα δεν πρέπει να πετιέται, Το παραπάνω χρήμα πρέπει να φυλάγεται για μέλλουσες ανάγκες ή να δοθεί για το έργο του Θεού – αλλά όχι για τζόγο.

Ο τζόγος στη Βίβλο: Αν και η Βίβλος δεν αναφέρει ρητά το τζόγο, αναφέρει "τυχερά" παιχνίδια. Ως παράδειγμα, ότι χρήση ζαριού στο Λευιτικών, για να διαλέξουν ανάμεσα στον εξιλαστήριο τράγο και στον τράγο που στάλθηκε στην έρημο. Ο Ιησούς του Ναυί έριξε ζάρια για να καθορήσει τα εδάφη σε διαφορετικές φυλές.. Ο Νεεμίας έριξε ζάρια για να καθορήσει ποιος θα ζήσει εντός του τοίχους της Ιερουσαλήμ και ποιος όχι. Οι απόστολοι έριξαν ζάρι για να καθορίσουν την αντικατάσταση του Ιούδα. Οι Παροιμίες του Σολομώντος 16:33 λένε, “Ο κλήρος ρίπτεται εις την κάλπην· όλη όμως η κρίσις αυτού είναι παρά Κυρίου.” Πουθενά στη Βίβλο, ο τζόγος ή η "τύχη" δεν χρησιμοποιήθηκε για διασκέδαση ούτε παρουσιάστηκε ως αποδεκτή πράξη για τους ακόλουθους του Θεού.

Καζίνα και λοταρίες: Τα καζίνα χρησιμοποιούν διάφορα είδη διαφημιστικών σχεδίων για να προσελκύσουν τους τζογαδόρους να ρισκάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα. Τα καζίνα συχνά προσφέρουν φθηνά ή δωρεάν αλκοόλ, που ενθαρρύνει τη μέθη, και με αυτό τον τρόπο μειώνεται ή ικανότητα να παρθούν σοφές αποφάσεις. Στο καζίνο όλα είναι τέλεια τακτοποιημένα για να αποκομιστούν τεράστια ποσά , και να μην επιστραφεί τίποτα πίσω, εκτός του φλερτ και το μάταια ικανοποίησης. Οι λοταρίες προσπαθούν να παρουσιάσουν τον εαυτού τους ως ένα τρόπο να χορηγηθεί η μόρφωση και τα κοινωνικά προγράμματα. Οι μελέτες όμως δείχνουν ότι αυτοί που συμμετέχουν στις λοταρίες είναι συνήθως αυτοί που δύσκολα μπορούν να ξοδεύουν τα λεφτά στα λαχεία. Το θέλγητρο να γίνεις πλούσιος γρήγορα είναι πάρα πολύ μεγάλος πειρασμός για να τον αντισταθούν αυτοί που είναι απελπισμένοι. Οι ευκαιρίες για κέρδος είναι απειροελάχιστες, γεγονός που οδηγεί στην καταστροφή πολλών ζωών.

Γιατί το κέρδος στην λοταρία δεν είναι ευάρεστο στο Θεό: Πολλοί άνθρωποι δηλώνουν ότι παίζουν στην λοταρία ή ότι ρίχνουν ζάρια για να μπορέσουν να προσφέρουν χρήματα στην εκκλησία ή για κάποιο άλλο καλό έργο. Ενόσω αυτό είναι ίσως καλό κίνητρο, μόνο μερικοί χρησιμοποιούν το κέρδος από τον τζόγο για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η πλειοψηφία των κερδισμένων στην λοταρία είναι ακόμη σε άσχημη οικονομική κατάσταση παρά αυτό που είναι μερικά χρόνια μετά την απόκτηση του jackpot. Μερικοί, αν είναι ένας, πράγματι προσφέρουν χρήματα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Επί πλέον στο Θεό δεν είναι απαραίτητο το χρήμα μας για να χορηγήσει την αποστολή Του στον κόσμο. Οι παροιμίες Σσλομώντος 13:11 λένε, “Τα πλούτη από ματαιότητα θα ελαττωθούν· ενώ αυτός που συνάγει με το χέρι του, θα αυξηθεί.” Ο Θεός είναι ανεξάρτητος και θα εξασφαλίσει για τις ανάγκες της εκκλησίας δια τίμιων μέσων. Θα δοξαζόταν ο Θεός αν του προσφέραμε χρήματα τα οποία κερδίσαμε από τα ναρκωτικά ή είναι κλεμμένα από κάποια διάρρηξη; Ο Θεός ούτε χρειάζεται ούτε θέλει χρήματα τα οποία είναι "κλεμμένα" από φτωχούς που λύγισαν στον πειρασμό να πλουτίσουν γρήγορα.

Η Α’ προς Τιμόθεον επιστολή 6:10 μας λέει, "Διότι ρίζα πάντων των κακών είναι η φιλαργυρία, την οποίαν τινές ορεγόμενοι απεπλανήθησαν από της πίστεως και διεπέρασαν εαυτούς με οδύνας πολλάς." Στην επιστολή προς Εβραίους 13:5 δηλώνεται, " Ο τρόπος σας έστω αφιλάργυρος, αρκείσθε εις τα παρόντα, διότι αυτός είπε· " Δεν θέλω σε αφήσει ουδέ σε εγκαταλείψει." Στο κατά Ματθαίον 6:24 αναφέρεται, " Κανένας δεν μπορεί να υπηρετεί δύο κυρίους· επειδή, ή τον έναν θα μισήσει, και τον άλλον θα αγαπήσει· ή στον έναν θα προσκολληθεί, και τον άλλον θα καταφρονήσει. Δεν μπορείτε να υπηρετείτε τον Θεό και τον Μαμμωνά."
πηγή:http://www.agioritikovima.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου