"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Καλή Σαρακοστή!



Κλασικό έθιμο της μέρας, είναι τα «κούλουμα» και το πέταγμα του χαρταετού! Εξαιτίας του ότι έχει καθιερωθεί από τα παλιά ακόμα χρόνια, η Καθαρά Δευτέρα να είναι μέρα «Καθαρμού» τα φαγητά της μέρας αυτής είναι νηστίσιμα, όπως θαλασσινά, όσπρια, λαχανικά, οστρακοειδή και άλλα και η παραδοσιακή λαγάνα. Όλα αυτά λέγονται «κούλουμα». Σύμφωνα με την παράδοση, τα «κούλουμα» πήραν το όνομά τους από την λατινική λέξη «Cumulus», όπου σημαίνει αφθονία, αλλά και το τέλος. Εκφράζει δηλαδή το τέλος της Αποκριάς.

Έκτος όμως από το χαρταετό, ένα ακόμα παραδοσιακό έθιμο που γίνεται στην χώρα μας την Καθαρά Δευτέρα, είναι και τα «αλευρομουτζουρώματα». Το έθιμο αυτό λαμβάνει χώρα στο Γαλαξίδι! Είναι μια παράδοση χρόνων, όπου οι κάτοικοι χωρίζονται σε ομάδες… και αρχίζει ο πόλεμος. Τα πυρά είναι αλεύρι και χρωματιστή σκόνη!

Την Καθαρή Δευτέρα, ξεκινά και η νηστεία των σαράντα ημερών, η λεγόμενη «Σαρακοστή»! Οι μέρες αυτές της νηστείας, συμβολίζουν και τις αντίστοιχες ημέρες νηστείας, του Χριστού στην Έρημο.

Ετοιμάστε λοιπόν τον χαρταετό σας, με ιδιαίτερη προσοχή για το σωστό «ζύγι» και το σωστό μήκος της «ουράς» για να έχει εκείνο το απαιτούμενο ύψος που θα τον κάνει κυρίαρχο ανάμεσα στους άλλους!

Καλή διασκέδαση σε όλους!!!

πηγή: http://dhmoths.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου