"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝΤΩΝ


Ο Άγιος ΙανουάριοςΟ Άγιος ΙανουάριοςΓιορτάζουμε σήμερα 21 Απριλίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιανουαρίου, του Επισκόπου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων, ας πούμε λίγα λόγια:

Ο Άγιος Ιανουάριος ήταν Επίσκοπος στη Νεάπολη της Ιταλίας, επί αυτοκρατορίας Διοκλητιανού 284-304 μ.Χ. και έπαρχος στην περιοχή αυτή ο Τιμόθεος. Ο Άγιος Ιανουάριος μαζί με μια πολύ καλή ομάδα συνεργατών - χριστιανών, που την αποτελούσαν: οι διάκονοι Πρόκουλος (ή Πρόκλος), Σώσσος, Φαύστος, ο αναγνώστης Δησιδέριος, ο Ακούτιος και ο Ευτύχιος, αγωνίζονταν για τον Άγιο αγώνα της αρετής όπου και έφερναν στη χριστιανική πίστη πολλούς ειδωλολάτρες. Όταν έγινε ο μεγάλος διωγμός κατά των χριστιανών, συνελήφθησαν και υπέστησαν φοβερά βασανιστήρια. Τον Άγιο τον Ιανουάριο έριξαν στη φωτιά για να καεί, αλλά με τη Θεία Χάρη έμεινε αβλαβής.
Αμέσως, τότε, τον οδήγησαν σε άλλη περιοχή, όπου του έκοψαν τα νεύρα και έτσι παρέδωσε μαρτυρικά την ψυχή του στον Κύριο.

Στο δρόμο για το Μαρτύριο, συνέβη το έξης περιστατικό:
Πολλοί  χριστιανοί της Νεάπολης, προσπάθησαν να πάρουν από τα χέρια των στρατιωτών τον Άγιο Ιανουάριο. Εκείνος, όμως, αρνήθηκε και τους είπε: «Αφήστε, παιδιά μου, να τελειώσω τον καλό αγώνα του μαρτυρίου, και σας υπόσχομαι ότι θα είμαι πάντοτε προστάτης της πόλης σας». Έτσι και έγινε. Η Νεάπολη τον ανακήρυξε πολιούχο Άγιό της.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:

Ἦχος δ'. Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Ὡς Ἱεράρχης καὶ σοφὸς θεηγόρος, τύπος ἐγένου πρὸς ἀθλήσεως πόνους, Πάτερ Ἰανουάριε τοὶς περὶ σεαυτόν. Σῶσος γὰρ καὶ Πρόκουλος, Δισιδέριος Φαῦστος, καὶ σὺν Ἀκουτίωνι, ὁ Εὐτύχιος ἅμα, σὺν σοῖ ἀθλούσι μάκαρ εὐσεβῶς, μεθ' ὧν δυσώπει, ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.

Το συναξάρι επιμελείται ο συνεργάτης του agioritikovima.gr Κυριάκος Διαμαντόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου