"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011


Στα Μυστικά του Βάλτου
   Μια ιστορική και ηρωική εποχή, αυτή του Μακεδονικού Αγώνα, είναι ο καβγάς που πάνω του διαδραματίζεται αυτό το μυθιστόρημα της Π. Δέλτα. Τούρκοι και Βούλγαροι λυμαίνονται το βορρά της πατρίδας μας. Ο Ελληνικός στρατός επίσημα δεν έχει ανάμιξη, λόγω της συνθήκης που έχει υπογραφτεί με τους Τούρκους, αλλά στις τάξεις των αντάρτικων σωμάτων ηγούνται συνήθως αξιωματικοί του. Έτσι, μέσα σε ένα κλίμα αποφασιστικότητας και πλήρους μυστικότητας, κάποιες ομάδες ανταρτών έχουν κατασκηνώσει σ' ένα βάλτο φτιάχνοντας καλύβες και επικοινωνώντας μεταξύ τους με βάρκες. Κάθε καλύβα ήταν μια μικρή στρατιωτική μονάδα  με τον αρχηγό της. Στην ιστορία μας αρχηγοί είναι τα μυθικά πρόσωπα του Μακεδονικού αγώνα, όπως ο Καπετάν Άγρας, ο Νικηφόρος, ο Καπετάν Κάλας κ.ά. Από κοντά τους δύο παλικαρόπουλα, ο Αποστόλης και ο Γιωβάν, ουσιαστικοί πρωταγωνιστές της ιστορίας μας, συμβάλλουν κι αυτά με τον τρόπο τους στον αγώνα. Σίγουρα η Π. Δέλτα έχει επιλέξει τον καλύτερο τρόπο για να φέρει κοντά στα παιδιά ένα κομμάτι της ιστορίας μας που την είχε γοητέψει όσο τίποτ' άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου